Podprojekty

Podprojekty

Modernizacja w Zakładzie Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej obejmuje prace budowlane w zakresie układu architektonicznego oraz wykończenia wnętrza (posadzki, ściany i sufity), wymiana stolarki drzwiowej, wymiana instalacji elektrycznych i teletechnicznych, wymiana elementów instalacji centralnego ogrzewania, wymiana elementów instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, wyburzenia ścian działowych i wykonanie nowych, wykonanie dodatkowej instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej, montaż komór nawiewu laminarnego.

Pomieszczenia przed modernizacją obejmowały pomieszczenia Zakładu Anatomii Prawidłowej, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych i Zakładu Statystyki Matematycznej. Dwie ostatnie Jednostki zostaną relokowane do innych obiektów Uczelni. W ramach tych Jednostek modernizacja obejmuje istniejące sale ćwiczeń językowych, sale seminaryjne, sale ćwiczeniowe. Likwidacji ulegają pokoje kierowników i sekretariaty tych Jednostek. W ramach modernizowanego Zakładu Anatomii Prawidłowej zmianie ulega układ architektoniczny sal sekcyjnych dzięki czemu powstają większe, bardziej funkcjonalne i dostosowane do liczebności grup studenckich sale sekcyjne

Prace w zakresie przebudowy pomieszczeń III pięter na potrzeby Zakładu Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej obejmują powierzchnię 1630,40 m2. W ramach przebudowy poza salami ćwiczeń na zwłokach utworzone zostaną sale seminaryjne (4 szt.), pracownie komputerowe (2 szt.), pokój studentów, muzeum eksponatów, pracownie samodzielne, biblioteka tematyczna oraz sale ćwiczeń w tym ze stołem wirtualnym czy pracownia USG.

Planowane do nabycia wyposażenie dla potrzeb prowadzenia kształcenia w zmodernizowanym Zakładzie Anatomii Prawidłowej Człowieka mają stanowić między innymi: wirtualny stół anatomiczny, system edukacyjny do wirtualnych zabiegów naczyniowych (np. Angio Menthor Suite), basen formalinowy (1 mieszczący – min. 6 ciał), hydrauliczny wózek załadunkowy, chłodnie na 25 ciał (4 sekcje chłodnia 1 sekcja zamrażarka), stół sekcyjny do preparatyki, szafy chemiczne na chemikalia, leżanki do badań usg , monitory i kamery AV , wyposażenie pracowni komputerowych min. 2 pracownie po 30 stanowisk do nauki pracy z oprogramowaniem do wirtualnej diagnostyki badań radiologicznych, mobilny aparat RTG, aparaty USG (5 szt.), wyposażenie audio-wideo, wyposażenie meblowe pracowni komputerowych.

Uniwersytet Medyczny w Lublinie rozpoczął realizację inwestycji w II kw. 2021 roku wykonując dokumentację dotyczącą dostosowania obiektu do przepisów przeciw pożarowych oraz dokumentację związaną z modernizacją 3 pięter obiektu na potrzeby Zakładu Anatomii Prawidłowej. W ramach dokumentacji uzyskano pozwolenie na budowę na zakres dotyczący dostosowania do przepisów p. poż. Modernizacja Zakładu Anatomii Prawidłowej nie wymaga uzyskania takiego pozwolenia.

W II etapie zaplanowanym na lata 2024r. – 2026r. zostaną wykonane prace budowlano – instalacyjne, będzie pełniony nadzór inwestorski wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń. W etapie III, który będzie realizowany w latach 2025r. - 2026r. zaplanowano wyposażenie obiektu w urządzenia technologiczne, tablice interaktywne, wyposażenie medyczne i niemedyczne.

W ramach niniejszego projektu planowane jest utworzenie dodatkowych sal stomatologicznych ćwiczeniowych w istniejącym budynku Centrum Symulacji Medycznej. Zakres planowanych zakupów obejmuje m.in.:

  1. Stanowiska wyposażone w unity symulacyjne z oświetleniem, mikroskopem zabiegowym i torem wizyjnym, z pełnym zestawem do opracowania i wypełnienia kanałów korzeniowych,
  2. Stanowiska wyposażone w unity łączone haptyczno-fantomowe,
  3. Stomatologiczny symulator wysokiej wiarygodności,
  4. Stomatologiczne skanery 3D wewnątrzustne, frezarkę CAD-CAM
  5. Lupy zabiegowe, endometry, drukarkę 3D, artykulatory symulacyjne
  6. Symulator obrazowania wewnątrzustnego.
  7. Oprogramowanie do nauki Anatomii Człowieka VR

Zakres inwestycji obejmuje refundację wydatków poniesionych na zakup 5 symulatorów stomatologicznych Simodont we wrześniu

2021 r. oraz w czerwcu 2023 r. oraz zakup dodatkowego wyposażenia dla jednostek. Planowana data zakończenia realizacji to 2026 r.

Uniwersyteckie Centrum Egzaminów Medycznych (UCEM) zlokalizowane zostanie w nowym budynku Hali widowiskowo-sportowej UML. Budynek znajduje się przy ul. Chodźki 15 w Lublinie i jest własności Uniwersytetu. W ramach projektu przewidziano wyłącznie zakup wyposażenia, które umożliwi utworzenie w Hali dwóch dodatkowych sal OSCE dla 24 pracowni. Przedmiotem inwestycji jest zakup następującego wyposażenia:

  1. Ścianki segmentowe 12 pracowni OSCE z izolacją akustyczną
  2. Ścianki segmentowe mobilne 12 pracowni OSCE bez izolacji akustycznej
  3. Kamery wraz ze statywami/uchwytami do montażu na ścianach
  4. Szafy rack wraz z okablowaniem sieciowym i informatycznym
  5. System A-V dla 36 pracowni OSCE (12 pracowni w CSM oraz 24 pracowni w Hali)
  6. Routery, rejestratory i serwery dla oprogramowania zarządzającego komunikacją audio i systemem OSCE
  7. Komputery przenośne, tablety i monitory
  8. Wyposażenie meblowe i medyczne do stacji OSCE (m.in. biurka z bocznymi ściankami, krzesła z blatem uchylnym)
  9. Szafy do przechowywania i ładowania sprzętu
  10. Bramka do wykrywania metalu

Dostawa i montaż wyposażenia UCEM zaplanowano na lata 2025r. – 2026r.

W ramach zmiany sposobu użytkowania wykonano nowy układ architektoniczny pomieszczeń, tworząc tym samym 3 sale seminaryjnych o powierzchni 40-50m2 oraz 2 sale seminaryjne o powierzchni ok. 30m2, szatnie, węzeł sanitarny i pomieszczenie wykładowcy. W ramach prac budowlano-instalacyjnych wykonano nowe ściany wewnętrzne, wykonano nowy układ pomieszczeń w tym węzła sanitarnego, wymieniono stolarkę drzwiową, wykonano nową instalację oświetlenia sal przy wykorzystaniu źródeł światła LED, pomieszczenia wyposażono w dwufunkcyjną klimatyzację (ogrzewanie, chłodzenie) oraz wentylację opartą na wentylatorach wyciągowych. Wykonano nowe okładziny ścienne (okładziny ceramiczne, malatury oraz) oraz sufity podwieszane w ciągach komunikacyjnych i węźle sanitarnym. Wykonano nowe wykładziny posadzkowe (wykładziny PCV oraz ceramiczne) oraz kompleksowo wyposażono węzły sanitarne (ceramika, armatura i zabudowy giszetowe z HPL). Sale wyposażono w monitory interaktywne.

Inwestycja była realizowana w dwóch etapach:

Etap I - opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku Apteki na budynek dydaktyczno-naukowy oraz wykonanie prac budowlano – instalacyjnych, pełnienie nadzoru inwestorskiego wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń (prace budowlano-instalacyjne wewnętrzne, etap zrealizowany w 2022 r.).

Etap II – Wyposażenie technologiczne (etap zrealizowany w 2022 r.).

Projekt obejmuje refundację kosztów poniesionych na zakup infrastruktury informatycznej na potrzeby dydaktyczne, obejmującej m.in. komputery, tablety, monitory interaktywne, serwery i macierze dyskowe, systemy, oprogramowania i licencje (bez kosztów ich utrzymania) a także montaż systemów multimedialnych.

Dodatkowo planowane jest dalsza rozbudowa infrastruktury informatycznej, poprzez zakup:

  1. Zestawów urządzeń składający się z kamery 4K, laptopa, zestawu mikrofonów, interkomu, nagłośnienia oraz stacjonarnego zestawu do komunikacji ogólnej w celu prowadzenia zajęć hybrydowych oraz egzaminów zdalnych
  2. Zestawy urządzeń do prowadzenia wykładów i wideokonferencji w formie hybrydowej
  3. Mobilnego zestawu do produkcji videocastów (w tym m.in. ruchome kamery, kamera pełnoklatkowa, mikrofony bezprzewodowe, systemy transmisji video, oświetlenie mobilne,)
  4. Systemu do rejestracji wykładów, prezentacji typu WebClip2go
  5. Rozbudowa posiadanej infrastruktury sieciowej UML poprzez modernizację sieci bezprzewodowej (rozszerzenie dostępności bezprzewodowej sieci EDUROAM dla studentów m.in. na terenie jednostek klinicznych), przewodowej i światłowodowej
  6. Wdrożenie e-usług dla studentów w oparciu o platformę low-code.

W ramach niniejszego projektu planowana jest rozbudowa posiadanej infrastruktury sieciowej UML poprzez modernizację sieci bezprzewodowej (rozszerzenie dostępności bezprzewodowej sieci EDUROAM dla studentów), modernizację systemu telefonii VOIP, modernizację lokalnej sieci przewodowej i światłowodowej w celu uzupełnienia wydajności oraz przepustowości posiadanej infrastruktury w związku ze zwiększeniem potencjału dydaktycznego Uniwersytetu. Planowany jest zakup szaf rackowych oraz niezbędnych urządzeń sieciowych, tj. przełączników dostępowych PoE, kontrolerów WiFi, urządzeń typu AccessPoint, centrali telefonicznej oraz aparatów VOIP, urządzeń typu ATS (Automatyczny Przełącznik Zasilania), zasilaczy awaryjnych UPS, Systemu gaszenia w serwerowni zlokalizowanej w budynku Centrum Symulacji Medycznej (zapasowe centrum przetwarzania danych) oraz licencji na korzystanie z ww. urządzeń w celu zwiększenia dostępności, podwyższenia poziomu bezpieczeństwa oraz niezawodności świadczonych przez UML usług edukacyjnych (bez kosztów ich utrzymania).

W ramach rozbudowy uczelnianej infrastruktury sieciowej planowane jest wybudowanie połączeń światłowodowych w następujących relacjach:

  1. Collegium Novum (Al. Racławickie 1) - Centrum Symulacji Medycznej (ul. Chodźki 4),
  2. Uniwersytecki Szpital Dziecięcy (ul. Gębali 6) - Collegium Pathologicum (ul. Jaczewskiego 8b),
  3. Uniwersytecki Szpital Dziecięcy (ul. Gębali 6) - Centrum Symulacji Medycznej (ul. Chodźki 4),
  4. Collegium Pathologicum (ul. Jaczewskiego 8b) – Collegium Anatomicum (ul. Jaczewskiego 4),
  5. Uniwersytecki Szpital Kliniczny Nr 4 (ul. Jaczewskiego 8) – Collegium Anatomicum (ul.Jaczewskiego 4),
  6. Collegium Anatomicum (ul. Jaczewskiego 4) – Collegium Universum (ul. Chodźki 1),
  7. Ośrodek Medycyny Doświadczalnej (ul. Jaczewskiego 8d) - Collegium Pathologicum (ul. Jaczewskiego 8b)

W celu podniesienia bezpieczeństwa oraz wydajności i dostępności usług świadczonych na potrzeby dydaktyki Uniwersytetu zaplanowano utworzenie dodatkowego centrum przetwarzania danych w istniejącej serwerowni w budynku Centrum Symulacji Medycznej. W ramach zadania zakupiona zostanie macierz dyskowa, serwer kasetowy klasy blade center z serwerami fizycznymi oraz oprogramowanie do wirtualizacji. Zasoby te posłużą do posadowienia na nich i świadczenia usługi Platformy e-learningowej, systemu komunikacji i pracy zespołowej, akademickiego systemu egzaminów medycznych ACEM oraz platformy low-code.

Zakup i wdrożenie platformy Low-Code zapewni uczelni nowoczesne, cyfrowe narzędzie umożliwiające studentom wygodny dostęp do zasobów uczelni oraz uprości realizację procesów administracyjnych i dydaktycznych. Kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia tej platformy koncentrują się na wsparciu studentów, oferując im szybki dostęp do usług, redukcję formalności, a także wygodę i elastyczność obsługi, przyczyniając się również do obniżenia kosztów operacyjnych uczelni. Uruchomienie platformy Low-Code dla studentów umożliwi m.in. łatwy i szybki dostęp do usług uczelnianych dzięki cyfrowemu składaniu wniosków, uzyskiwanie zaświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej, integrację z kluczowymi systemami uczelnianymi, takimi jak USOS i ERP, przy użyciu API. Platforma będzie zgodna ze standardami dostępności WCAG 2.2, co oznacza, że będzie dostępna dla wszystkich studentów, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.

Okres realizacji inwestycji 2021r. – 2026r.

Projekt obejmuje doposażenie bazy dydaktycznej UML dla infrastruktury rozproszonej, znajdującej się głównie na terenie Centrum Symulacji Medycznej oraz Hali widowiskowo-sportowej. Projekt obejmuje zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do kształcenia studentów zgodnie ze standardami, obejmujących m.in. fantomy, symulatory, trenażery, inkubatory, analizatory i sprzęt laboratoryjny, tomograf, wózki inwalidzkie, defibrylatory, aparaty EKG i USG oraz spektrometry.

W ramach projektu w pomoce dydaktyczne zostało doposażonych większość pracowni służących dydaktyce studentów kierunków medycznych na Wydziale Lekarskim, Wydziale Nauk o Zdrowiu oraz Wydziale Nauk Medycznych.

Dodatkowo planowane jest dalsze wyposażenie bazy dydaktycznej CSM dla kierunku lekarskiego, pielęgniarstwa, położnictwa, i ratownictwa medycznego w zaawansowane symulatory, trenażery, fantomy, modele narządów, aparaty ekg, usg, aparaty do tlenoterapii, respiratory, defibrylatory, zestawy do Triage, mikroskopy diagnostyczno-zabiegowe.

W ramach projektu wyposażono także nowopowstałą Halę Widowiskowo-Sportową UML, wybudowaną w 2021 roku, w niezbędny sprzęt sportowy, umożliwiający realizację zajęć dydaktycznych na wysokim poziomie. W hali sportowej o powierzchnia całkowitej 11 334,73 m2 znajdują się m.in.:

  1. Boiska wielofunkcyjne spełniające wymogi dla rozgrywek turniejowych umożliwiające rozgrywanie zawodów: piłki ręcznej, piłki siatkowej, piłki koszykowej, badmintona, piłki nożnej halowej, sportów walki
  2. Ścianę wspinaczkową spełniającą wymogi przeprowadzenia zawodów mistrzowskich
  3. Salę sportów walki: judo, aikido, karate z odpowiednimi matami oraz strefą rozgrzewkową
  4. Salę do tenisa stołowego i squasha
  5. Gabinety lekarskie
  6. Gabinety odnowy biologicznej ( sauna sucha i mokra)
  7. Siłownie, sale do ćwiczeń
  8. Szatnie i sanitariaty

Przedmiotem projektu jest wyłącznie zakup pierwszego wyposażenia Hali, które obejmuje m.in.: sprzęt sportowy i akcesoria sportowe, kosz do koszykówki, bramki, wózki na piłki, cykloergometr i bieżnię, akcesoria do ścianki wspinaczkowej, wykładzinę, maty i materace, meble i ławki gimnastyczne, rusztowanie jezdne, urządzenia do treningu na zewnątrz. Hala widowiskowo-sportowa została wyposażona w ruchomości niezbędne do rozpoczęcia działalności.

Okres realizacji inwestycji 2021r. – 2026r.

Collegium Universum: Przedmiot inwestycji obejmował przebudowę układu architektonicznego oraz zabezpieczeń biernych np. stolarki, przejść przeciwpożarowych, przebudowę instalacji wewnętrznych: wodociągowej i hydrantowej, wentylacji mechanicznej, elektrycznej, oświetlenia podstawowego i awaryjnego ewakuacyjnego. Adaptacja obiektu na potrzeby wyodrębnienia pomieszczeń laboratoryjno-dydaktycznych obejmowała cześć piętra tj. powierzchnie wynoszącą 484,60 m2. W ramach zadania zmodernizowano 17 istniejących pomieszczeń i wyniku zmiany układu architektonicznego powstało 27 pomieszczeń.

Zakres rzeczowy inwestycji:

  1. wykonanie dokumentacji projektowej adaptacji pomieszczeń;
  2. roboty budowlane polegające na adaptacji pomieszczeń po Katedrze i Zakładzie Zdrowia; Publicznego w budynku Collegium Universum – utworzenie 27 pomieszczeń dla pracowni naukowych i laboratoryjnych ;
  3. dostawa i montaż mebli laboratoryjnych;
  4. wyposażenie pomieszczeń: stoły przyścienne, stoły antywibracyjne pod aparaturę, stoły wagowe, stoły, taborety i krzesła laboratoryjne zabudowa nadblatowa / szafki wiszące, zabudowa podblatowa, wolnostojące stanowiska do zmywania ze zlewem laboratoryjnym (w tym blat zlewozmywakowy w z komorą, bateria laboratoryjna c/z woda, szafka pod zlewozmywak), szafa na fartuchy lekarskie, dygestorium.

Collegium Medicum: Przedmiot inwestycji obejmował zmianę układu architektonicznego oraz zabezpieczeń biernych np. przejść przeciwpożarowych, przebudowę instalacji wewnętrznych: wodociągowej i hydrantowej, wentylacji mechanicznej, elektrycznej, oświetlenia podstawowego i awaryjnego ewakuacyjnego oraz wykończenia pomieszczeń (malatury, częściowo okładziny ścienne oraz sufit podwieszony). Utworzone pomieszczenia to: laboratorium hodowli komórkowych, biologii molekularnej i genetyczne. Wymienione pomieszczenia mają łącznie funkcję dydaktyczno-laboratoryjną. Pomieszczenia zmodernizowano bez zmiany ich przeznaczenia. Adaptacja obiektu obejmowała 5 pomieszczeń trzeciego piętra o łącznej powierzchni wynoszącej 69,70 m2.

Zakres rzeczowy inwestycji:

  1. wykonanie dokumentacji projektowo – wykonawczej dotyczącej adaptacji pomieszczeń 410-412, 442 i 425 w budynku Collegium Medicum na cele laboratoryjne,
  2. wykonanie robót budowalnych polegających na adaptacji pomieszczeń w budynku Collegium Medicum na potrzeby laboratoryjne Zakładu Farmakologii,
  3. dostawa i montaż mebli laboratoryjnych: stoły przyścienne narożne laboratoryjne, zabudowa nadblatowa / szafki wiszące, zabudowa podblatowa, stół wyspowy laboratoryjny, taborety i krzesła laboratoryjne, stoły przyścienne (w tym zlew ze stali kwasoodopornej, bateria laboratoryjna c/z woda, ociekacz, wlewka wody zimnej).

Inwestycje zostały zrealizowane w latach 2021-2022. 

Przedmiotem projektu jest kompleksowa poprawa poziomu dostępności i bezpieczeństwa działalności dydaktycznej poprzez:

  1. Podniesienia poziomu bezpieczeństwa fizycznego osób przebywających w kampusie UML (pracownicy, studenci, goście) - planowane jest uruchomienie systemu PSIM (ang. Physical Security Information Management) z aktualizacją i integracją posiadanych przez Uniwersytet systemów CCTV i KD. PSIM to otwarta platforma informatyczna umożliwiająca integrację różnych systemów, korelację pochodzących z nich informacji, przedstawienie obrazu sytuacji opartego na dopływających danych, a w efekcie możliwość kontrolowania i zarządzania wieloma systemami za pomocą jednego interfejsu użytkownika. System pozwoli na szybką reakcję na pojawiające się zagrożenia, awarie infrastruktury, poprawę monitoringu newralgicznych miejsc w UML. To rozwiązanie analizujące informacje napływające z różnych źródeł. Przetwarzanie tych danych oraz identyfikowanie zachodzących zdarzeń i efektywne zarządzanie nimi według określonych procedur poprawia wydajność operacyjną, a co za tym idzie pozwali z czasem zaoszczędzić bieżące koszty funkcjonowania infrastruktury UML. Dane tak pozyskane będą podlegały nadzorowi operatorom uruchamianego w ramach powyższego projektu Centrum Zarządzania Bezpieczeństwem (CZB). Dodatkowo przewidziano zakup serwerów do obsługi systemu PSIM, adaptację i wyposażenie istniejącego pomieszczenia biurowego w Hali Sportowo-Widowiskowej UML na potrzeby CZB. Równocześnie w ramach zadania przeprowadzona zostanie modernizacja i uzupełnienie systemu kontroli dostępu w budynkach: Collegium Novum, Centrum Symulacji Medycznej, Collegium Anatomicum, Collegium Academicum, Collegium Medicum, Collegium Pharmaceuticum, Collegium Universum. Modernizacja polegać będzie na uzupełnieniu instalacji urządzeń kontroli dostępu oraz ich integracja z systemem PSIM. W ramach zadania zakupione zostaną serwery fizyczne klasy blade oraz oprogramowanie do wirtualizacji. Zasoby te posłużą do uruchomienia na nich systemu PSIM i KD. Dodatkowo ww. infrastruktura serwerowa i oprogramowanie do wirtualizacji posłuży do uruchomienia systemów wskazanych w zadaniu nr 2, tj. Cyberbezpieczeństwo
  2. Cyberbezpieczeństwo – planowany jest zakup systemów mających podnieść bezpieczeństwo przetwarzanych w UML danych, w tym danych osobowych zgodnie z najnowszymi wymogami prawnymi. Planowane jest uruchomienie i wdrożenie m.in. systemu do ochrony kont uprzywilejowanych, systemu ochrony baz danych oraz systemu do analizy ruchu sieciowego. Planowany jest zakup zarówno urządzeń jak i licencji na wieczyste użytkowanie ww. rozwiązań. Wdrożenie powyższych systemów pozwoli w znaczący sposób wzmocnić ochronę danych przetwarzanych w UML zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, Ustawie z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
  3. Zakup systemu zarządzania kopiami bezpieczeństwa danych przetwarzanych w UML oraz systemu archiwizacji danych. Dodatkowo w ramach zadania planowany jest zakup urządzeń i licencji niezbędnych do uruchomienia ww. systemów (bez kosztów ich utrzymania), tj. urządzenie do tworzenia kopii zapasowych o sumarycznym wolumenie około 500 TB, urządzenie do archiwizacji danych o sumarycznym wolumenie około 1000 TB, przełączniki sieciowe SAN FC. Zadanie niezbędne dla podniesienia bezpieczeństwa przetwarzania danych Uniwersytetu. Obecnie wykorzystywany system jest mało wydajny, ma ograniczoną możliwość ilości przechowywanych kopii, ich efektywnego zarządzania. System zapewni wymagany poziom dla zapewnienia ciągłości działania systemów funkcjonujących w Uniwersytecie na wypadek awarii. Zapewni pełną integralność przetwarzanych danych. Dodatkowo system umożliwi archiwizację m.in. logów systemowych z serwerów i urządzeń sieciowych UML , danych finansowo-księgowych przez wymagany prawem okres. 
  4. Wdrożenie platformy dostępności UMLUB - Projekt przewiduje dostosowanie budynków i przestrzeni Uczelni do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami, które narażone są na marginalizację lub dyskryminację m.in. ze względu na niepełnosprawności lub obniżony poziom sprawności z powodu wieku czy choroby, a także dostarczenia systemów informacji i komunikacji ułatwiających poruszanie się po złożonych kompleksach nieruchomości UM LUB i wnętrzach budynków wszystkim interesariuszom. Bezpośrednim celem jest profesjonalne dostosowanie budynków i przestrzeni Uczelni w obszarze informacyjno-komunikacyjnym i infrastrukturalnym zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez stworzenie odpowiednich warunków do samodzielnego życia i funkcjonowania, a także dostarczanie systemów komunikacyjnych wspomagających orientację i przemieszania się wszystkich osób, bez względu na stopień sprawności.

Projekt zakłada wdrożenie innowacyjnej platformy, która dostarcza narzędzia umożliwiające tworzenie i aktualizowanie treści, tłumaczenie treści na język Braille, automatyczną transkrypcję treści tekstowych na komunikaty głosowe w czasie rzeczywistym, zaawansowane oprogramowanie do tłumaczenia treści na język migowy, integrację z innowacyjnymi urządzeniami IoT, które monitorują przemieszczania się osób w budynkach i odtwarzają komunikaty głosowe przedstawiające dodatkowe informacje na temat przestrzeni, budynków, spraw i zadań podmiotów w interakcji z osobami przemieszczającymi się w budynkach bez użycia urządzeń pośredniczących lub w interakcji z popularnymi urządzeniami typu telefon.

Projekt obejmuje produkcję tablic informacyjnych wyposażonych dodatkowo w QR kody i urządzenia RFID, a także tyflomapy i tablice multisensoryczne oraz urządzenia IoT dostarczające informacje i wspierające orientację w przestrzeni. Wykonany zostanie montaż elementów systemu, zapewnione zostanie utrzymanie oraz wsparcie. Wdrożenie systemów informacyjno-komunikacyjnych dopełnione rozwiązaniami wspierającymi przemieszczanie się na terenie nieruchomości i w przestrzeniach budynków nie tylko zaspokaja potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami, ale jest także użyteczne dla osób w pełni sprawnych, ułatwia orientację w przestrzeni, przemieszczanie się, a także dostarcza użyteczne informacje na temat przestrzeni, organizacji pracy i dostępności poszczególnych pomieszczeń, ekspertów i usług, poprawia komfort przebywania w przestrzeni małych, średnich i dużych budynków, ułatwia organizację ruchu, porządkuje ciągi komunikacyjne i zwiększa bezpieczeństwo przebywających w obiektach.

Zakup wyposażenia wraz z modernizacją i integracją systemów bezpieczeństwa zaplanowano na lata 2025r. – 2026r.

W ramach inwestycji utworzono sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów. Dodatkowo planowa jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez modernizację sal dydaktycznych, utworzenie stref studenta wraz z wyposażeniem:

  1. Klinika Dermatologii, Wenerologii i Dermatologii Dziecięcej (Budynek F-11, D-11)– modernizacja 2 sal dydaktycznych wraz z wyposażeniem. Zakres prac: modernizacja instalacji elektrycznej oraz IT w celu umożliwienia zasilania większej ilości urządzeń oraz dostawy internetu o większej przepustowości na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych zarówno w trybie live jak i online. wymiana opraw oświetleniowych na LED w celu dostosowania oświetlenia strefy do obecnie obowiązujących norm w tym zakresie, wymiana wykładzin podłogowych, malowanie powierzchni ścian i sufitów wraz z instalacją zakupionego wyposażenia multimedialnego przeznaczonego do prowadzenia zajęć (m.in. laptop, ekran, rzutnik, nagłośnienie) oraz wyposażenia meblowego (m.in. ławki, krzesła, tablica). W ramach tej strefy zostanie zmodernizowana również toaleta dla studentów zlokalizowana obok sali dydaktycznej, gdzie zostaną wymienione okładziny ścienne i podłogowe, instalacje sanitarne i biały montaż oraz oprawy oświetleniowe.
  2. Klinika Hematoonkologii i Transplantacji Szpiku (Budynek F-11) – modernizacja sali dydaktycznej, utworzenie strefy wypoczynkowo-socjalnej wraz z zakupem wyposażenia. Zakres prac: modernizacja instalacji elektrycznej oraz IT w celu umożliwienia zasilania większej ilości urządzeń oraz dostawy internetu o większej przepustowości na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych zarówno w trybie live jak i online. Wymiana opraw oświetleniowych w celu dostosowania oświetlenia strefy do obecnie obowiązujących norm w tym zakresie, wymiana wykładzin podłogowych, malowanie powierzchni ścian i sufitów wraz z instalacją zakupionego wyposażenia multimedialnego przeznaczonego do prowadzenia zajęć (m.in. laptop, ekran, rzutnik, nagłośnienie) oraz wyposażenia meblowego (m.in. ławki, krzesła, tablica). W ramach tej strefy zostaną zmodernizowane również toalety dla studentów zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie sal dydaktycznych i strefy socjalnej, gdzie zostaną wymienione okładziny ścienne i podłogowe, instalacje sanitarne i biały montaż oraz oprawy oświetleniowe. Ponadto, w ramach tej strefy zostanie stworzona strefa socjalna i wypoczynkowa poprzez dostosowanie pomieszczenia na potrzeby odpoczynku oraz spożycia posiłku przez studenta w przerwie między zajęciami. Zostaną tu wymienione wykładziny podłogowe, oprawy oświetleniowe, zostaną wykonane niezbędne przyłącza elektryczne i sanitarne (na potrzeby np. sprzętów typu czajnik bezprzewodowy czy kuchenka mikrofalowa), zostaną wymienione malatury ścienne i sufitowe. W ramach strefy zostanie zmodernizowana również szatnia dla studentów (m.in. wymiana wykładzin podłogowych, malatur ściennych i sufitowych, wymiana opraw oświetleniowych na LED).
  3. Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Klinika Chirurgii Ogólnej, Gastroenterologicznej i Nowotworów Naczyniowej i Angiologii, Klinika Chirurgii Szczękowo-Twarzowej, Klinika Traumatologii i Medycyny Ratunkowej, Zakład Diagnostyki i Terapii Endoskopowej, Zakład Laboratoryjnej, Zakład Diagnostyki Obrazowej, Zakład Radiologii Lekarskiej (Budynek G-16) – wyposażenie sali dydaktycznej, utworzenie stref studenta na holach na 5 piętrach, wyposażenie strefy socjalno-wypoczynkowej dla studentów.
    Zakres prac: modernizacja dużej sali dydaktycznej poprzez montaż składanej ścianki działowej celem podziału sali na dwie mniejsze sale i umożliwienia korzystania z tej sali jednocześnie dwóm grupom studentów (dotychczas korzystać może wyłącznie jedna grupa co jest niewystarczające w kontekście potrzeb). Ścianka będzie składała się z elementów tworzywowych o podwyższonej izolacyjności dźwiękowej, zamontowanych na konstrukcji przytwierdzonej do stropu właściwego. Na czas zajęć będzie możliwość podziału pomieszczenia na dwa mniejsze. W strefie zostanie nadto stworzony obszar socjalno-wypoczynkowy dla studentów, celem umożliwienia im spożycia posiłku w przerwie między zajęciami. Zostanie zainstalowany aneks kuchenny z wyposażeniem (czajnik bezprzewodowy, zlew, kuchenka mikrofalowa) oraz zakupione wyposażenie meblowe - stoły i krzesła. W holach pomiędzy strefą socjalno-wypoczynkową zostaną zainstalowane sofy wyposażone w gniazda umożliwiające studentowi ładowanie urządzeń mobilnych jak telefon czy laptop - w tym celu zostanie zmodernizowana również instalacja elektryczna budynku celem stworzenia punktów zasilających sofy. Zakup wyposażenia sal dydaktycznych dla Kliniki Chirurgii Szczękowo-Twarzowej obejmuje m.in.: unity stomatologiczne, kamera/skaner twarzy 3D, skaner wewnątrzustny 3D, drukarka 3D, stacja komputerowa, lampy czołowe zabiegowe, fizjodyspenser, diatermię, diodowy laser chirurgiczny.
  4. Klinika Położnictwa i Patologii Ciąży (Budynek D-16)- modernizacja sali dydaktycznej dla studentów wraz z zakupem wyposażenia.
    Zakres prac: modernizacja instalacji elektrycznej oraz IT w celu umożliwienia zasilania większej ilości urządzeń oraz dostawy internetu o większej przepustowości na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych zarówno w trybie live jak i online. Wymiana opraw oświetleniowych na LED w celu dostosowania oświetlenia strefy do obecnie obowiązujących norm w tym zakresie, wymiana wykładzin podłogowych, malowanie powierzchni ścian i sufitów wraz z instalacją zakupionego wyposażenia multimedialnego przeznaczonego do prowadzenia zajęć (m.in. laptop, ekran, rzutnik, nagłośnienie) oraz wyposażenia meblowego (m.in. ławki, krzesła, tablica).
  5. Klinika Chorób Wewnętrznych (Budynek E-16) – modernizacja strefy studenta wraz z wyposażeniem.
    Zakres prac: modernizacja instalacji elektrycznej oraz IT w celu umożliwienia zasilania większej ilości urządzeń oraz dostawy internetu o większej przepustowości na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych zarówno w trybie live jak i online. wymiana opraw oświetleniowych w celu dostosowania oświetlenia strefy do obecnie obowiązujących norm w tym zakresie, wymiana wykładzin podłogowych, malowanie powierzchni ścian i sufitów wraz z instalacją zakupionego wyposażenia multimedialnego przeznaczonego do prowadzenia zajęć (m.in. laptop, ekran, rzutnik, nagłośnienie) oraz wyposażenia meblowego (m.in. ławki, krzesła, tablica). W ramach tej strefy zostaną zmodernizowane również toalety dla studentów zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie sal dydaktycznych i strefy socjalnej, gdzie zostaną wymienione okładziny ścienne i podłogowe, instalacje sanitarne i biały montaż oraz oprawy oświetleniowe na LED. Ponadto, w ramach tej strefy zostanie stworzona strefa socjalna i wypoczynkowa poprzez dostosowanie pomieszczenia na potrzeby odpoczynku oraz spożycia posiłku przez studenta w przerwie między zajęciami. Zostaną tu wymienione wykładziny podłogowe, oprawy oświetleniowe, zostaną wykonane niezbędne przyłącza elektryczne i sanitarne (na potrzeby np. sprzętów typu czajnik bezprzewodowy czy kuchenka mikrofalowa), zostaną wymienione malatury ścienne i sufitowe. W ramach strefy zostanie zmodernizowana również szatnia dla studentów (m.in. wymiana wykładzin podłogowych, malatur ściennych i sufitowych, wymiana opraw oświetleniowych na LED).
  6. Klinika Psychiatrii, Psychoterapii i Wczesnej Interwencji (Budynek B-2) – zakup wyposażenia na potrzeby sal dydaktycznych. Zakres prac: modernizacja tej strefy obejmuje zakup wyposażenia na potrzeby sal dydaktycznych: 1. działowa ścianka mobilna do Auli Magna - auli dydaktycznej umożliwiająca jej podział na dwie mniejsze sale, Zestaw: laptop, rzutnik i drukarka, zestaw głośników + mikrofon, aparat fotograficzny.
  7. Wszystkie Kliniki (Budynek A-11) - Modernizacja szatni studentów oraz toalet dla studentów oraz sofy, kanapy funkcjonalne dla studenta. Zakres prac: W ramach tej strefy zostaną zmodernizowane toalety dla studentów zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie auli im. Klepackiego, w których to zostaną wymienione okładziny ścienne i podłogowe, instalacje sanitarne i biały montaż oraz oprawy oświetleniowe na LED. W ramach strefy zostanie zmodernizowana również szatnia dla studentów (m.in. wymiana wykładzin podłogowych, malatur ściennych i sufitowych, wymiana opraw oświetleniowych na LED, montaż systemów wieszakowych celem zwiększenia liczby ubrań możliwych do powieszenia jednorazowo). W holu bezpośrednio przez aulą zostaną zainstalowane sofy wyposażone w gniazda umożliwiające studentowi ładowanie urządzeń mobilnych jak telefon czy laptop. W tym celu zostanie zmodernizowana również instalacja elektryczna budynku celem stworzenia punktów zasilających sofy.

Planowane jest również doposażenie wszystkich oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny – tablice multimedialne ok. 60'' na stojaku mobilnym (21 sztuk).

Etapy inwestycji:

Etap I – sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w 2023r.

Etap II - adaptacja nowych i modernizacja istniejących powierzchni na potrzeby dydaktyczne wraz z wyposażeniem, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

Etap III - doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

W ramach inwestycji doposażono 2 sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów i procesów dydaktycznych. Dodatkowo

planowa jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez następujące inwestycje:

  1. Adaptacja i modernizacja istniejących powierzchni na potrzeby dydaktyczne wraz z wyposażeniem - adaptacja sali dydaktycznej na V piętrze w budynku Pneumonologii, Onkologii i Alergologii, modernizacja Auli wykładowych R, U i A - wykonanie systemu chłodniczego do istniejącej instalacji wentylacyjnej opartego na chłodnicy freonowej wraz rekonfiguracją systemu automatyki. W ramach inwestycji wykonane zostaną: roboty demontażowe, roboty konstrukcyjne, roboty wykończeniowe, instalacja elektryczna, instalacja teletechniczna, instalacja wentylacji i klimatyzacji, wyposażenie meblowe i multimedialne. Utworzone zostaną także strefy studenta wraz z wyposażeniem.
  2. Doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny –tablice multimedialne ok. 60'' na stojaku mobilnym (25 sztuk), zestawy z kamerą HD i monitorem 55" do transmisji obrazu z sali operacyjnej do sali dydaktycznej na Oddziale Kardiologii, systemy do transmisji obrazu z sal operacyjnych do sali raportów na Oddziale Neurochirurgii.

Etapy inwestycji:

Etap I – sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w 2022r. - 2023r.

Etap II - adaptacja i modernizacja istniejących powierzchni na potrzeby dydaktyczne wraz z wyposażeniem, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

Etap III -doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

W ramach inwestycji doposażono 2 sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów i procesów dydaktycznych. Dodatkowo planowana jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez następujące inwestycje:

  1. Doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny – meble do sal dydaktycznych, tablice interaktywne, tablice multimedialne ok. 60'' na stojaku mobilnym (16 sztuk), zestaw fantomów i trenażerów do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.
  2. Modernizacja sali dydaktycznej i zakup wyposażenia strefy studenta wraz z częścią socjalną w tym: meble, szafki, kanapy, stoliki, toalety i szatnia dla studentów.

Etapy inwestycji:

Etap I - sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w okresie 2022r. – 2023r.

Etap II - doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

Etap III - utworzenie stref studenta, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.

W ramach niniejszego projektu planowane jest utworzenie dodatkowych stanowisk pracy studentów w istniejącym budynku Uniwersyteckiego Centrum Stomatologii (UCS).

Zakres planowanych zakupów obejmuje:

  1. Aparat pantomograficzny z przystawką cefalometryczną i 3D z dużym polem obrazowania
  2. Wyposażenie studia fotografii stomatologicznej
  3. Komputery
  4. Unity stomatologiczne
  5. Zaawansowane modele dydaktyczne
  6. Mikroskopy zabiegowe z torami wizyjnymi i monitorami
  7. Mikrosilniki endodontyczne i endometry
  8. Skanery 3D
  9. Łuki twarzowe i artykulatory
  10. System rejestracji ruchów żuchwy
  11. Skaler, piaskarka, kauter
  12. Kamera wewnątrzustna
  13. Zaawansowany Trenażer Higieny Jamy Ustnej
  14. Urządzenie do detekcji zmian nowotworowych błon śluzowych
  15. Aparaty rtg wewnątrzustne, radiowizjografia pośrednia i bezpośrednia
  16. Piece do wypalana ceramiki
  17. Oprogramowanie do planowania prac protetycznych
  18. Drukarka 3D

Zakres inwestycji obejmuje również refundację wydatków poniesionych na zakup aparatury stomatologicznej w tym m.in.: unitów stomatologicznych,, tomografu, kamer, fantomów, stołów protetycznych, piaskarki, mikrosilników.

Realizację inwestycji zaplanowano w okresie od kwietnia 2021 do marca 2026 r. 

W ramach inwestycji zaplanowano zakup kompleksowego i zintegrowanego pakietu systemów informatycznych typu AMMS - Asseco Medical Management Solutions na

potrzeby kształcenia studentów z obsługi jednostek klinicznych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, tj. Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie, Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie oraz Uniwersyteckiego Centrum Stomatologii w oparciu o zanonimizowane dane pacjentów. W ramach projektu zaplanowano zakup wartości niematerialnych i prawnych w formie licencji bezterminowej, stworzenie serwerowni oraz wdrożenie systemu (bez kosztów jego utrzymania). Serwerownia, a tym samym miejsce instalacji przedmiotowego oprogramowania, będzie zlokalizowana w budynku Centrum Symulacji Medycznej.

Inwestycja ma na celu uruchomienie kształcenia wirtualnego - nowej usługi dedykowanej studentom z zakresu obsługi pacjentów w systemach funkcjonujących w placówkach ochrony zdrowia. W chwili obecnej w naszej bazie klinicznej (USK1, USK4, USZD i UCS) oprogramowanie obsługujące proces udzielania świadczeń zdrowotnych może być zintegrowane z nowymi salami rozumowania klinicznego. Dane pacjentów w obrębie jednej sieci szpitalnej (Kliniki i sale rozumowania klinicznego) zostaną zintegrowane, a dane pacjentów zostaną zanonimizowane na potrzeby procesu kształcenia. Studenci podczas zajęć klinicznych będą mogli w klinikach uczestniczyć w procesie realizacji efektów uczenia się z pacjentami, a następnie dzięki oprogramowaniu będą mieli dostęp w sposób zanonimizowany do systemu szpitalnego. Ułatwi to osiąganie efektów uczenia, bo studenci otrzymają w sposób szkoleniowy możliwość analizy danych oraz przygotowanie próbnej dokumentacji.

Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2026r.

Zakup licencji na oprogramowanie typu AMMS do kształcenia wirtualnego zaplanowano na lata 2025r.-2026r. Serwerownia, a tym samym miejsce instalacji przedmiotowego oprogramowania, będzie zlokalizowana w budynku Centrum Symulacji Medycznej. 

W ramach inwestycji zaplanowano modernizację Biblioteki Głównej UML poprzez udostępnianie zbiorów (w tym w formie samoobsługowej) obejmujący następujący zakres prac:

  1. Udostępnienie czytelnikom stanowiska typu self-check, umożliwiającego samodzielne wypożyczenia i zwroty, dostosowanie pomieszczenia Wypożyczalni w budynku BG UML pod kątem instalacji stanowiska self-check,
  2. Udostępnienie tzw. wrzutni oraz książkomatu, dostosowanie pomieszczeń w budynku BG UML pod kątem instalacji wrzutni i książkomatu,
  3. Oznaczenie zbiorów w sposób umożliwiający ich samodzielne wypożyczenie, zwrot oraz identyfikację stanowiącą jednocześnie zabezpieczający przed kradzieżą (tj. stanowiska kodowania oraz wypożyczeń i zwrotów, etykiety biblioteczne RFID HF),
  4. Bramki RFID umożliwiające sygnalizację próby nieuprawnionego wyniesienia zbiorów wraz z systemem raportowania, oprogramowanie do bramki RFID, dostosowanie budynku BG UML pod kątem instalacji bramek,
  5. Zintegrowanie powyższych rozwiązań z systemem bibliotecznym,
  6. Skaner dziełowy do digitalizacji zbiorów umożliwiający udostępnianie w cyfrowej postaci zbiorów rzadkich, szczególnie cennych,
  7. Skanery samoobsługowe do wykorzystania przez Czytelników, dostosowanie Czytelni w BG UML pod kątem instalacji skanerów,
  8. Zakup oprogramowania i ekranów dotykowych jako systemu informacji wizualnej w BG UML, dostosowanie budynku BG UML pod kątem instalacji ekranów dotykowych / kiosków informacyjnych,
  9. Zakup kabin akustycznych dla użytkowników o specjalnych potrzebach: jednej kilkuosobowej (dla 6-8 osób) oraz 2 kabin jednoosobowych, umożliwiających bezpieczne przebywanie w czytelni użytkownikom o zróżnicowanych potrzebach (m.in. rodzice z dzieckiem, osoby ze spektrum autyzmu, osoby starsze lub z niepełnosprawnością narządu słuchu, itp.),
  10. Zakup Czytnika elektronicznego umożliwiającego czytanie papierowych książek i czasopism przez osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku,
  11. Modernizacja Czytelni Ogólnej pod kątem większej dostępności zbiorów – wymiana wykładziny podłogowej na wysokoodporną na ścieranie z uwzględnieniem korekty infrastruktury podpodłogowej oraz przygotowania infrastruktury pod instalację kabin akustycznych, instalacja klimatyzacji w Czytelni Ogólnej i Pracowni Komputerowej, instalacja automatycznie opuszczanych rolet w Czytelni Ogólnej w celu podniesienia komfortu korzystania z tej części Biblioteki przez wszystkich Użytkowników,
  12. Zakup i instalacja podnośnika dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu, umożliwiającego wejście do budynku wejściem głównym, a do celowo skorzystanie z udogodnień typu wrzutnia, self-check, kioski informacyjne, itd.,
  13. Wymiana drzwi w budynku Biblioteki, wymiana windy,
  14. Instalacja klimatyzacji w budynku, instalacja automatycznych rolet w Czytelni.

Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji obejmuje następujący zakres prac:

Prace remontowo-budowlane, niewymagające pozwolenia na budowę:

  1. Montaż klimatyzacji w Czytelni Ogólnej, Pracowni komputerowej i sali dydaktycznej.
  2. Zakup i montaż automatycznych rolet na okna w Czytelni Ogólnej.
  3. Malowanie pomieszczeń: Czytelni, holu głównego, Wypożyczalni, Pracowni kserograficznej, Pracowni komputerowej.
  4. Wymiana wykładziny podłogowej w sali dydaktycznej 207 i w Czytelni na materiał o wysokiej odporności na ścieranie i brudzenie z uwzględnieniem istniejącej w podłodze instalacji elektrycznej i teleinformatycznej.
  5. Wymiana windy osobowej. Montaż przy wejściu głównym podnośnika dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu oraz instalacja domofonu dostępnego z poziomu chodnika.
  6. Modernizacja wejścia głównego – odświeżenie elewacji, wymiana okładziny schodów.
  7. Wymiana wszystkich skrzydeł drzwiowych + malowanie ościeżnic/nakładki na ościeżnice.
  8. Wymiana okien połaciowych i montaż rolet, montaż klimatyzacji i malowanie pomieszczeń.
  9. iRoboty budowlano-instalacyjne (w tym dostosowania sieci elektrycznej i informatycznej) niezbędne do wykonania powyższych prac oraz montażu poniższych urządzeń.

 

  1. Zakup i instalacja w budynku BG następujących urządzeń wraz z niezbędnym oprogramowaniem:
    1. bramki RFID umożliwiające sygnalizację próby nieuprawnionego wyniesienia zbiorów wraz z systemem raportowania, oprogramowanie do bramki RFID,
    2. stanowisko typu self-check, umożliwiające samodzielne wypożyczenia i zwroty,
    3. udostępnienie wrzutni oraz książkomatu, zlokalizowanych w budynku BG,
    4. oprogramowanie i ekrany dotykowe (info-kioski) - systemy informacji wizualnej,
    5. skanery samoobsługowe na potrzeby Czytelników zainteresowanych bezpłatnym uzyskaniem kopii fragmentów zbiorów bibliotecznych,
    6. skaner dziełowy wraz z oprogramowaniem,
    7. kabiny akustyczne.
  2. Zintegrowanie powyższych urządzeń z systemem bibliotecznym PROLIB
  3. Przygotowanie księgozbioru do udostępniania poprzez oznaczenie zbiorów w sposób umożliwiający ich identyfikację i jednocześnie zabezpieczający przed kradzieżą (tj. stanowiska kodowania oraz wypożyczeń i zwrotów przez bibliotekarza, etykiety biblioteczne RFID HF.

Etapy inwestycji:

Etap I - Dokumentacja projektowa, zrealizowane w 2023r.

Etap II - Realizacja robót budowlano - montażowych w Bibliotece Głównej, realizacja 2024r. – 2026r.

Etap III – Wyposażenie, realizacja 2024r. – 2026r.

Etap IV - Nadzory inwestorskie i inne koszty, realizacja 2024r. – 2026r

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku Domu Studenta nr 2 Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowanie do obecnie obowiązujących przepisów. Modernizacja będzie polegała na zmianie segmentów 8 osobowych składających się z 4 pokoi dwuosobowych na segmenty 3 osobowe składające się z pokoju jedno i dwuosobowego poprzez zmianę układu ścian działowych. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż w miejscu istniejącej klatki schodowej windy oraz rozbudowę budynku o dwie boczne klatki schodowe zapewniające dostęp do wszystkich kondygnacji użytkowych oraz dostosowanie do przepisów pożarowych. Każdy segment składający się z dwóch pokoi (jednoosobowy i dwuosobowy) będzie miał niezależne wejście z komunikacji ogólnej, własny węzeł sanitarny składający się z dwóch oddzielnych pomieszczeń: WC z umywalką oraz łazienka z prysznicem i umywalką. W każdym pokoju przewidziana jest mała podblatowa lodówka. W każdym segmencie w przedpokoju oprócz miejsca na wieszak na ubrania będzie się znajdował mini aneks kuchenny składający się z szafek dolnych ze zlewozmywakiem, oraz szafek górnych. Nad blatem będą gniazdka elektrycznymi gdzie będzie można podłączyć np. czajnik elektryczny, mikrofalówkę. Taki układ pomieszczeń oraz wyposażenie zwiększy reżim sanitarny oraz w przypadku kolejnych fal pandemii pozwoli stworzyć całkowicie niezależne segmenty mieszkalne. Po wykonaniu przebudowy zostanie spełniona podstawowa zasada reżimu sanitarnego jaką jest zwiększenie dystansu między ludźmi. Segmenty mieszkalne 8-osobowe staną się 3-osobowymi co zmniejszy ilość studentów zarówno w segmentach mieszkalnych, na poszczególnych piętrach jak i w całym akademiku. Dodatkowo na każdej kondygnacji będzie zlokalizowana duża ogólnodostępna kuchnia z jadalniami oraz pralnia. Na parterze będzie się znajdowała dodatkowo, oprócz segmentów mieszkalnych, świetlica, pomieszczenie pracy grupowej oraz sala cichej nauki. Budynek posiada 5 kondygnacji nadziemnych i 1 podziemną. Na piętrach powtarzalnych zlokalizowane są pokoje mieszkalne z łazienkami oraz wspólna kuchnia i pralnia, na parterze pomieszczenia ogólnodostępne, administracyjne. Na kondygnacji podziemnej zlokalizowane są pomieszczenia techniczne i magazynowe. Obecnie układ mieszkalny składa się z czterech pokoi dwuosobowych, aneksu kuchennego, WC oraz prysznica. Budynek objęty opracowaniem posiada obecnie 237 miejsca noclegowe. Po przebudowie ilość miejsc noclegowych będzie wynosiła 174 w segmentach dla maksymalnie 3 osób w własnym węzłem sanitarnym i mini aneksem kuchennym. 

Przedmiotowy budynek zostanie w pełni dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest zapewnione z poziomu parteru. Przed wejściem głównym zostanie umieszczony przycisk otwierający automatycznie drzwi wejściowe (zewnętrzne oraz do wiatrołapu) oraz domofon umożliwiający komunikację z osobą pracującą na recepcji. Budynek po przebudowie będzie miał zapewniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z warunkami technicznymi. W tym zakresie na drogach komunikacji poziomej ogólnej przewidziano odpowiednio szerokie drzwi i przejścia. Projektowany dźwig osobowy zapewni bezkolizyjny dostęp do wszystkich kondygnacji budynku z wyjątkiem piwnicy. W piwnicy nie ma pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi (ani czasowy ani stały), znajdują się tam wyłącznie pomieszczenia techniczne i magazynowe.

Pokój dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowany zostanie na parterze z łazienką i aneksem kuchennym oraz wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Budynek zostanie wyposażony w tabliczki z napisami w języku Braille’a, w miejscach komunikacji ogólnej wykonane zostaną ścieżki dla osób niedowidzących w postaci zastosowania materiału kontrastującego przy brzegach ścian, na schodach projektowane jest kolorystyczne oznaczenie ostrzegawcze jak również wyróżnienie faktur, szklane drzwi i ściany z dwoma pasami kontrastowymi, winda „mówiąca” informująca o piętrze, na którym znajduje się osoba.

Zakres robót obejmie:

  1. roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe w zakresie wymaganym do zrealizowania przebudowy:
    1. demontaż istniejących drzwi wewnętrznych w budynku,
    2. demontaż istniejących parapetów wewnętrznych,
    3. skucie istniejących tynków wewnętrznych na ścianach i sufitach,
    4. skucie istniejących okładzin ścian z płytek,
    5. rozbiórka istniejących posadzek,
    6. wykonanie przekuć i przebić w celu utworzenia lub powiększenia otworów drzwiowych oraz na potrzeby prowadzenia nowoprojektowanych instalacji wewnętrznych,
    7. demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania,
    8. demontaż istniejącej instalacji elektrycznej i oświetleniowej,
    9. demontaż istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej i hydrantowej,
    10. demontaż istniejącej instalacji sygnalizacji pożarowej,
    11. demontaż i utylizacja starego wyposażenia budynku,
  2. inne roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe niewyszczególnione powyżej, a konieczne do wykonania przebudowy budynku w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowania do obecnie obowiązujących przepisów.
  3. dobudowa dwóch klatek schodowych, wykonanie szybu windowego oraz dostawa i montaż nowoczesnego dźwigu osobowego dostosowanego do transportu dużej ilości osób oraz częstego użytkowania (użytek masowy),
  4. wymurowanie nowych ścian działowych w celu uzyskania nowego układu przestrzennego pomieszczeń,
  5. dostawa i montaż nowych drzwi wewnętrznych o podwyższonej izolacyjności akustycznej oraz z uwzględnieniem wymagań przeciwpożarowych,
  6. wykonanie nowych tynków wewnętrznych gipsowych wraz z wykonaniem gładzi gipsowych sufitów i ścian wewnętrznych oraz co najmniej dwukrotnym malowaniem farbami lateksowymi zmywalnymi. Wykonanie zabezpieczenia ścian do wysokości 1,5 metra lakierem bezbarwnym,
  7. wykonanie nowych okładzin z płytek ceramicznych w pomieszczeniach mokrych: łazienki, WC, pralnie, suszarnie, kuchnie, pomieszczenia porządkowe itp., oraz przy zlewozmywakach,
  8. wykonanie nowych posadzek wykończonych płytkami ceramicznymi w holu, na klatkach schodowych, magazynach oraz w pomieszczeniach mokrych: łazienki, WC, pralnie, suszarnie, kuchnie, pomieszczenia porządkowe itp.,
  9. wykonanie nowych posadzek wykończonych panelami winylowymi lub wykładzinami PCV w korytarzach oraz pomieszczeniach mieszkalnych i administracyjnych,
  10. montaż nowych parapetów wewnętrznych wykonanych z konglomeratu,
  11. modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej poprzez kompleksową wymianę wewnętrznej instalacji (orurowania) oraz podłączenie do istniejącego węzła cieplnego,
  12. modernizację istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej z uwzględnieniem nowego rozmieszczenia odpływów,
  13. modernizację systemu centralnego ogrzewania obejmującą wykonanie nowej instalacji wewnętrznej (orurowania) wyposażonej w zawory podpionowe i liczniki ciepła, montaż nowych grzejników płytowych o podwyższonej efektywności oddawania ciepła, wyposażonych w zawory termostatyczne oraz podłączenie nowej instalacji do istniejącego węzła cieplnego,
  14. wykonanie nowej instalacji elektrycznej i oświetleniowej – montaż kompletnej instalacji elektrycznej, wraz z nowymi gniazdami zasilania, włącznikami i wyłącznikami świateł, nowymi oprawami oświetleniowymi o wysokim standardzie oraz instalacjami teletechnicznymi wszelkiego typu: w tym kablową siecią wewnętrzną LAN, anteną satelitarną, gniazdami antenowymi itd., wykonanie instalacji monitoringu CCTV- montaż zestawu kamer wewnętrznych i zewnętrznych wraz z monitorem w portierni oraz rejestratorami umożliwiającymi nagrywanie obrazu ze wszystkich kamer,
  15. wykonanie instalacji hydrantowej i przeciwpożarowej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i przepisami dla tego typu obiektów,
  16. montaż na dachu budynku odnawialnych źródeł energii w postaci instalacji fotowoltaicznej wraz z modernizacją istniejącej lub wykonaniem nowej instalacji odgromowej,
  17. termomodernizacja budynku wraz z wymianą stolarki okiennej,
  18. zaopatrzenie budynku we wszystkie niezbędne do funkcjonowania jako Dom Studenta elementy wyposażenia w szczególności meble, urządzenia AGD i RTV, kompletne wyposażenie łazienek, kuchni, magazynów, palarni, pomieszczeń administracyjnych, mieszkalnych i pozostałych pomieszczeń w tym gospodarczych i magazynowych. 

Etapy inwestycji:

Etap I - Program Funkcjonalno-użytkowy, zrealizowany w 2021r.

Etap II - Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz nadzorem autorskim, zrealizowany w 2021r.

Etap III - Przebudowa sieci wraz z wykonaniem projektu, zrealizowany w 2022r.

Etap IV - Przebudowa istniejącego węzła cieplnego, zrealizowany w 2023r.

Etap V - Realizacja robót budowlano – montażowych, zrealizowany w 2024r.-2026r.

Etap VI -Wyposażenie obiektu, zrealizowany w 2025r.-2026r.

Etap VII - Nadzory inwestorskie i inne koszty, zrealizowany w 2024r.-2026r.

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku Domu Studenta nr 4 Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowanie do obecnie obowiązujących przepisów. Modernizacja będzie polegała na zmianie segmentów 8 osobowych składających się z 4 pokoi dwuosobowych na segmenty 3 osobowe składające się z pokoju jedno i dwuosobowego poprzez zmianę układu ścian działowych. Zakres prac w głównej mierze będzie obejmował przebudowę wszystkich pokoi na jedno i dwuosobowe poprzez zmianę układu ścian działowych, dostosowanie obiektu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez między innymi montaż windy oraz wykonanie pochyli przed głównym wejściem do akademika oraz dostosowanie do przepisów pożarowych. Każdy segment składający się z dwóch pokoi (jednoosobowy i dwuosobowy) będzie miał niezależne wejście z komunikacji ogólnej, własny węzeł sanitarny składający się z dwóch oddzielnych pomieszczeń: WC z umywalką oraz łazienka z prysznicem i umywalką. W każdym pokoju przewidziana jest mała podblatowa lodówka. W każdym segmencie w przedpokoju oprócz miejsca na wieszak na ubrania będzie się znajdował mini aneks kuchenny składający się z szafek dolnych ze zlewozmywakiem, oraz szafek górnych. Nad blatem będą gniazdka elektrycznymi gdzie będzie można podłączyć np. czajnik elektryczny, mikrofalówkę. Taki układ pomieszczeń oraz wyposażenie zwiększy reżim sanitarny oraz w przypadku kolejnych fal pandemii pozwoli stworzyć całkowicie niezależne segmenty mieszkalne. Dodatkowo na każdej kondygnacji będzie zlokalizowana duża ogólnodostępna kuchnie z jadalniami oraz pralnia. Na parterze będzie się znajdowała dodatkowo, oprócz segmentów mieszkalnych, świetlica, pomieszczenie pracy grupowej oraz sala cichej nauki.

Przedmiotowy budynek posiada 5 kondygnacji nadziemnych oraz 2 podziemne. Na piętrach powtarzalnych zlokalizowane są pokoje mieszkalne z łazienkami oraz wspólna kuchnia i pralnia, na parterze pomieszczenia ogólnodostępne, administracyjne. Na kondygnacji podziemnej zlokalizowane są pomieszczenia techniczne i magazynowe. Obecnie układ mieszkalny składa się z czterech pokoi dwuosobowych, aneksu kuchennego, WC oraz prysznica. Budynek objęty opracowaniem posiada obecnie 272 miejsca noclegowe. Po przebudowie ilość miejsc noclegowych będzie wynosiła 221 w segmentach dla maksymalnie 3 osób w własnym węzłem sanitarnym i mini aneksem kuchennym.

Przedmiotowy budynek zostanie w pełni dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku na poziomie parteru zostanie zapewnione poprzez projektowaną pochylnię. Przed wejściem głównym zostanie umieszczony przycisk otwierający automatycznie drzwi wejściowe (zewnętrzne oraz do wiatrołapu) oraz domofon umożliwiający komunikację z osobą pracującą na recepcji. Budynek po przebudowie będzie miał zapewniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z warunkami technicznymi. W tym zakresie na drogach komunikacji poziomej ogólnej przewidziano odpowiednio szerokie drzwi i przejścia. Projektowany dźwig osobowy zapewni bezkolizyjny dostęp do wszystkich kondygnacji budy

pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi (ani czasowy ani stały), znajdują się tam wyłącznie pomieszczenia techniczne i magazynowe.

Pokój dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowany zostanie na parterze z łazienką i aneksem kuchennym oraz wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Budynek zostanie wyposażony w tabliczki z napisami w języku Braille’a, w miejscach komunikacji ogólnej wykonane zostaną ścieżki dla osób niedowidzących w postaci zastosowania materiału kontrastującego przy brzegach ścian, na schodach projektowane jest kolorystyczne oznaczenie ostrzegawcze jak również wyróżnienie faktur, szklane drzwi i ściany z dwoma pasami kontrastowymi, winda „mówiąca” informująca o piętrze, na którym znajduje się osoba.

Zakres robót w obu budynkach obejmie:

  1. roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe w zakresie wymaganym do zrealizowania przebudowy:
    1. demontaż istniejących drzwi wewnętrznych w budynku,
    2. demontaż istniejących parapetów wewnętrznych,
    3. skucie istniejących tynków wewnętrznych na ścianach i sufitach,
    4. skucie istniejących okładzin ścian z płytek,
    5. rozbiórka istniejących posadzek,
    6. wykonanie przekuć i przebić w celu utworzenia lub powiększenia otworów drzwiowych oraz na potrzeby prowadzenia nowoprojektowanych instalacji wewnętrznych,
    7. demontaż istniejącej instalacji centralnego ogrzewania,
    8. demontaż istniejącej instalacji elektrycznej i oświetleniowej,
    9. demontaż istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej i hydrantowej,
    10. demontaż istniejącej instalacji sygnalizacji pożarowej,
    11. demontaż i utylizacja starego wyposażenia budynku,
    12. inne roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe niewyszczególnione powyżej, a konieczne do wykonania przebudowy budynku Domu Studenta nr 4 Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowania do obecnie obowiązujących przepisów.
  2. budowa nowego szybu windowego oraz dostawa i montaż nowoczesnego dźwigu osobowego dostosowanego do transportu dużej ilości osób oraz częstego użytkowania (użytek masowy),
  3. wymurowanie nowych ścian działowych w celu uzyskania nowego układu przestrzennego pomieszczeń,
  4. dostawa i montaż nowych drzwi wewnętrznych o podwyższonej izolacyjności akustycznej oraz z uwzględnieniem wymagań przeciwpożarowych,
  5. wykonanie nowych tynków wewnętrznych gipsowych wraz z wykonaniem gładzi gipsowych sufitów i ścian wewnętrznych oraz co najmniej dwukrotnym malowaniem farbami lateksowymi zmywalnymi. Wykonanie zabezpieczenia ścian do wysokości 1,5 metra lakierem bezbarwnym,
  6. wykonanie nowych okładzin z płytek ceramicznych w pomieszczeniach mokrych: łazienki, WC, pralnie, suszarnie, kuchnie, pomieszczenia porządkowe itp., oraz przy zlewozmywakach,
  7. wykonanie nowych posadzek wykończonych płytkami ceramicznymi w holu, na klatkach schodowych, magazynach oraz w pomieszczeniach mokrych: łazienki, WC, pralnie, suszarnie, kuchnie, pomieszczenia porządkowe itp.
  8. wykonanie nowych posadzek wykończonych panelami winylowymi lub wykładzinami PCV w korytarzach oraz pomieszczeniach mieszkalnych i administracyjnych,
  9. montaż nowych parapetów wewnętrznych wykonanych z konglomeratu,
  10. modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej poprzez kompleksową wymianę wewnętrznej instalacji (orurowania) oraz podłączenie do istniejącego węzła cieplnego,
  11. modernizację istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej z uwzględnieniem nowego rozmieszczenia odpływów zgodnie z koncepcją stanowiącą załącznik nr 1 do PFU,
  12. modernizację systemu centralnego ogrzewania obejmującą wykonanie nowej instalacji wewnętrznej (orurowania) wyposażonej w zawory podpionowe i liczniki ciepła, montaż nowych grzejników płytowych o podwyższonej efektywności oddawania ciepła, wyposażonych w zawory termostatyczne oraz podłączenie nowej instalacji do istniejącego węzła cieplnego,
  13. wykonanie nowej instalacji elektrycznej i oświetleniowej – montaż kompletnej instalacji elektrycznej, wraz z nowymi gniazdami zasilania, włącznikami i wyłącznikami świateł, nowymi oprawami oświetleniowymi o wysokim standardzie oraz instalacjami teletechnicznymi wszelkiego typu: w tym kablową siecią wewnętrzną LAN, anteną satelitarną, gniazdami antenowymi itd., wykonanie instalacji monitoringu CCTV- montaż zestawu kamer wewnętrznych i zewnętrznych wraz z monitorem w portierni oraz rejestratorami umożliwiającymi nagrywanie obrazu ze wszystkich kamer,
  14. wykonanie instalacji hydrantowej i przeciwpożarowej zgodnie z obowiązującymi wymaganiami i przepisami dla tego typu obiektów,
  15. montaż na dachu budynku odnawialnych źródeł energii w postaci instalacji fotowoltaicznej wraz z modernizacją istniejącej lub wykonaniem nowej instalacji odgromowej,
  16. zaopatrzenie budynku we wszystkie niezbędne do funkcjonowania jako Dom Studenta elementy wyposażenia w szczególności meble, urządzenia AGD i RTV, kompletne wyposażenie łazienek, kuchni, magazynów, palarni, pomieszczeń administracyjnych, mieszkalnych i pozostałych pomieszczeń w tym gospodarczych i magazynowych.

Etapy inwestycji:

Etap I - Program Funkcjonalno-użytkowy, zrealizowany w 2021r.

Etap II - Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz nadzorem autorskim, zrealizowany w 2021r.

Etap III - Przebudowa sieci wraz z wykonaniem projektu, zrealizowany w 2022r.

Etap IV - Przebudowa istniejącego węzła cieplnego, zrealizowany w 2023r.

Etap V - Realizacja robót budowlano – montażowych, zrealizowany w 2024r.-2026r.

Etap VI -Wyposażenie obiektu, zrealizowany w 2025r.-2026r.

Etap VII - Nadzory inwestorskie i inne koszty, zrealizowany w 2024r.-2026r.