Modernizacja w Zakładzie Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej obejmuje prace budowlane w zakresie układu architektonicznego oraz wykończenia wnętrza (posadzki, ściany i sufity), wymiana stolarki drzwiowej, wymiana instalacji elektrycznych i teletechnicznych, wymiana elementów instalacji centralnego ogrzewania, wymiana elementów instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, wyburzenia ścian działowych i wykonanie nowych, wykonanie dodatkowej instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej, montaż komór nawiewu laminarnego.
Pomieszczenia przed modernizacją obejmowały pomieszczenia Zakładu Anatomii Prawidłowej, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych i Zakładu Statystyki Matematycznej. Dwie ostatnie Jednostki zostaną relokowane do innych obiektów Uczelni. W ramach tych Jednostek modernizacja obejmuje istniejące sale ćwiczeń językowych, sale seminaryjne, sale ćwiczeniowe. Likwidacji ulegają pokoje kierowników i sekretariaty tych Jednostek. W ramach modernizowanego Zakładu Anatomii Prawidłowej zmianie ulega układ architektoniczny sal sekcyjnych dzięki czemu powstają większe, bardziej funkcjonalne i dostosowane do liczebności grup studenckich sale sekcyjne
Prace w zakresie przebudowy pomieszczeń III pięter na potrzeby Zakładu Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej obejmują powierzchnię 1630,40 m2. W ramach przebudowy poza salami ćwiczeń na zwłokach utworzone zostaną sale seminaryjne (4 szt.), pracownie komputerowe (2 szt.), pokój studentów, muzeum eksponatów, pracownie samodzielne, biblioteka tematyczna oraz sale ćwiczeń w tym ze stołem wirtualnym czy pracownia USG.
Planowane do nabycia wyposażenie dla potrzeb prowadzenia kształcenia w zmodernizowanym Zakładzie Anatomii Prawidłowej Człowieka mają stanowić między innymi: wirtualny stół anatomiczny, system edukacyjny do wirtualnych zabiegów naczyniowych (np. Angio Menthor Suite), basen formalinowy (1 mieszczący – min. 6 ciał), hydrauliczny wózek załadunkowy, chłodnie na 25 ciał (4 sekcje chłodnia 1 sekcja zamrażarka), stół sekcyjny do preparatyki, szafy chemiczne na chemikalia, leżanki do badań usg , monitory i kamery AV , wyposażenie pracowni komputerowych min. 2 pracownie po 30 stanowisk do nauki pracy z oprogramowaniem do wirtualnej diagnostyki badań radiologicznych, mobilny aparat RTG, aparaty USG (5 szt.), wyposażenie audio-wideo, wyposażenie meblowe pracowni komputerowych.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie rozpoczął realizację inwestycji w II kw. 2021 roku wykonując dokumentację dotyczącą dostosowania obiektu do przepisów przeciw pożarowych oraz dokumentację związaną z modernizacją 3 pięter obiektu na potrzeby Zakładu Anatomii Prawidłowej. W ramach dokumentacji uzyskano pozwolenie na budowę na zakres dotyczący dostosowania do przepisów p. poż. Modernizacja Zakładu Anatomii Prawidłowej nie wymaga uzyskania takiego pozwolenia.
W II etapie zaplanowanym na lata 2024r. – 2026r. zostaną wykonane prace budowlano – instalacyjne, będzie pełniony nadzór inwestorski wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń. W etapie III, który będzie realizowany w latach 2025r. - 2026r. zaplanowano wyposażenie obiektu w urządzenia technologiczne, tablice interaktywne, wyposażenie medyczne i niemedyczne.
W ramach niniejszego projektu planowane jest utworzenie dodatkowych sal stomatologicznych ćwiczeniowych w istniejącym budynku Centrum Symulacji Medycznej. Zakres planowanych zakupów obejmuje m.in.:
Zakres inwestycji obejmuje refundację wydatków poniesionych na zakup 5 symulatorów stomatologicznych Simodont we wrześniu
2021 r. oraz w czerwcu 2023 r. oraz zakup dodatkowego wyposażenia dla jednostek. Planowana data zakończenia realizacji to 2026 r.
Uniwersyteckie Centrum Egzaminów Medycznych (UCEM) zlokalizowane zostanie w nowym budynku Hali widowiskowo-sportowej UML. Budynek znajduje się przy ul. Chodźki 15 w Lublinie i jest własności Uniwersytetu. W ramach projektu przewidziano wyłącznie zakup wyposażenia, które umożliwi utworzenie w Hali dwóch dodatkowych sal OSCE dla 24 pracowni. Przedmiotem inwestycji jest zakup następującego wyposażenia:
Dostawa i montaż wyposażenia UCEM zaplanowano na lata 2025r. – 2026r.
W ramach zmiany sposobu użytkowania wykonano nowy układ architektoniczny pomieszczeń, tworząc tym samym 3 sale seminaryjnych o powierzchni 40-50m2 oraz 2 sale seminaryjne o powierzchni ok. 30m2, szatnie, węzeł sanitarny i pomieszczenie wykładowcy. W ramach prac budowlano-instalacyjnych wykonano nowe ściany wewnętrzne, wykonano nowy układ pomieszczeń w tym węzła sanitarnego, wymieniono stolarkę drzwiową, wykonano nową instalację oświetlenia sal przy wykorzystaniu źródeł światła LED, pomieszczenia wyposażono w dwufunkcyjną klimatyzację (ogrzewanie, chłodzenie) oraz wentylację opartą na wentylatorach wyciągowych. Wykonano nowe okładziny ścienne (okładziny ceramiczne, malatury oraz) oraz sufity podwieszane w ciągach komunikacyjnych i węźle sanitarnym. Wykonano nowe wykładziny posadzkowe (wykładziny PCV oraz ceramiczne) oraz kompleksowo wyposażono węzły sanitarne (ceramika, armatura i zabudowy giszetowe z HPL). Sale wyposażono w monitory interaktywne.
Inwestycja była realizowana w dwóch etapach:
Etap I - opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie zmiany sposobu użytkowania istniejącego budynku Apteki na budynek dydaktyczno-naukowy oraz wykonanie prac budowlano – instalacyjnych, pełnienie nadzoru inwestorskiego wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń (prace budowlano-instalacyjne wewnętrzne, etap zrealizowany w 2022 r.).
Etap II – Wyposażenie technologiczne (etap zrealizowany w 2022 r.).
Projekt obejmuje refundację kosztów poniesionych na zakup infrastruktury informatycznej na potrzeby dydaktyczne, obejmującej m.in. komputery, tablety, monitory interaktywne, serwery i macierze dyskowe, systemy, oprogramowania i licencje (bez kosztów ich utrzymania) a także montaż systemów multimedialnych.
Dodatkowo planowane jest dalsza rozbudowa infrastruktury informatycznej, poprzez zakup:
W ramach niniejszego projektu planowana jest rozbudowa posiadanej infrastruktury sieciowej UML poprzez modernizację sieci bezprzewodowej (rozszerzenie dostępności bezprzewodowej sieci EDUROAM dla studentów), modernizację systemu telefonii VOIP, modernizację lokalnej sieci przewodowej i światłowodowej w celu uzupełnienia wydajności oraz przepustowości posiadanej infrastruktury w związku ze zwiększeniem potencjału dydaktycznego Uniwersytetu. Planowany jest zakup szaf rackowych oraz niezbędnych urządzeń sieciowych, tj. przełączników dostępowych PoE, kontrolerów WiFi, urządzeń typu AccessPoint, centrali telefonicznej oraz aparatów VOIP, urządzeń typu ATS (Automatyczny Przełącznik Zasilania), zasilaczy awaryjnych UPS, Systemu gaszenia w serwerowni zlokalizowanej w budynku Centrum Symulacji Medycznej (zapasowe centrum przetwarzania danych) oraz licencji na korzystanie z ww. urządzeń w celu zwiększenia dostępności, podwyższenia poziomu bezpieczeństwa oraz niezawodności świadczonych przez UML usług edukacyjnych (bez kosztów ich utrzymania).
W ramach rozbudowy uczelnianej infrastruktury sieciowej planowane jest wybudowanie połączeń światłowodowych w następujących relacjach:
W celu podniesienia bezpieczeństwa oraz wydajności i dostępności usług świadczonych na potrzeby dydaktyki Uniwersytetu zaplanowano utworzenie dodatkowego centrum przetwarzania danych w istniejącej serwerowni w budynku Centrum Symulacji Medycznej. W ramach zadania zakupiona zostanie macierz dyskowa, serwer kasetowy klasy blade center z serwerami fizycznymi oraz oprogramowanie do wirtualizacji. Zasoby te posłużą do posadowienia na nich i świadczenia usługi Platformy e-learningowej, systemu komunikacji i pracy zespołowej, akademickiego systemu egzaminów medycznych ACEM oraz platformy low-code.
Zakup i wdrożenie platformy Low-Code zapewni uczelni nowoczesne, cyfrowe narzędzie umożliwiające studentom wygodny dostęp do zasobów uczelni oraz uprości realizację procesów administracyjnych i dydaktycznych. Kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia tej platformy koncentrują się na wsparciu studentów, oferując im szybki dostęp do usług, redukcję formalności, a także wygodę i elastyczność obsługi, przyczyniając się również do obniżenia kosztów operacyjnych uczelni. Uruchomienie platformy Low-Code dla studentów umożliwi m.in. łatwy i szybki dostęp do usług uczelnianych dzięki cyfrowemu składaniu wniosków, uzyskiwanie zaświadczeń i dokumentów w formie elektronicznej, integrację z kluczowymi systemami uczelnianymi, takimi jak USOS i ERP, przy użyciu API. Platforma będzie zgodna ze standardami dostępności WCAG 2.2, co oznacza, że będzie dostępna dla wszystkich studentów, w tym osób ze szczególnymi potrzebami.
Okres realizacji inwestycji 2021r. – 2026r.
Projekt obejmuje doposażenie bazy dydaktycznej UML dla infrastruktury rozproszonej, znajdującej się głównie na terenie Centrum Symulacji Medycznej oraz Hali widowiskowo-sportowej. Projekt obejmuje zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do kształcenia studentów zgodnie ze standardami, obejmujących m.in. fantomy, symulatory, trenażery, inkubatory, analizatory i sprzęt laboratoryjny, tomograf, wózki inwalidzkie, defibrylatory, aparaty EKG i USG oraz spektrometry.
W ramach projektu w pomoce dydaktyczne zostało doposażonych większość pracowni służących dydaktyce studentów kierunków medycznych na Wydziale Lekarskim, Wydziale Nauk o Zdrowiu oraz Wydziale Nauk Medycznych.
Dodatkowo planowane jest dalsze wyposażenie bazy dydaktycznej CSM dla kierunku lekarskiego, pielęgniarstwa, położnictwa, i ratownictwa medycznego w zaawansowane symulatory, trenażery, fantomy, modele narządów, aparaty ekg, usg, aparaty do tlenoterapii, respiratory, defibrylatory, zestawy do Triage, mikroskopy diagnostyczno-zabiegowe.
W ramach projektu wyposażono także nowopowstałą Halę Widowiskowo-Sportową UML, wybudowaną w 2021 roku, w niezbędny sprzęt sportowy, umożliwiający realizację zajęć dydaktycznych na wysokim poziomie. W hali sportowej o powierzchnia całkowitej 11 334,73 m2 znajdują się m.in.:
Przedmiotem projektu jest wyłącznie zakup pierwszego wyposażenia Hali, które obejmuje m.in.: sprzęt sportowy i akcesoria sportowe, kosz do koszykówki, bramki, wózki na piłki, cykloergometr i bieżnię, akcesoria do ścianki wspinaczkowej, wykładzinę, maty i materace, meble i ławki gimnastyczne, rusztowanie jezdne, urządzenia do treningu na zewnątrz. Hala widowiskowo-sportowa została wyposażona w ruchomości niezbędne do rozpoczęcia działalności.
Okres realizacji inwestycji 2021r. – 2026r.
Collegium Universum: Przedmiot inwestycji obejmował przebudowę układu architektonicznego oraz zabezpieczeń biernych np. stolarki, przejść przeciwpożarowych, przebudowę instalacji wewnętrznych: wodociągowej i hydrantowej, wentylacji mechanicznej, elektrycznej, oświetlenia podstawowego i awaryjnego ewakuacyjnego. Adaptacja obiektu na potrzeby wyodrębnienia pomieszczeń laboratoryjno-dydaktycznych obejmowała cześć piętra tj. powierzchnie wynoszącą 484,60 m2. W ramach zadania zmodernizowano 17 istniejących pomieszczeń i wyniku zmiany układu architektonicznego powstało 27 pomieszczeń.
Zakres rzeczowy inwestycji:
Collegium Medicum: Przedmiot inwestycji obejmował zmianę układu architektonicznego oraz zabezpieczeń biernych np. przejść przeciwpożarowych, przebudowę instalacji wewnętrznych: wodociągowej i hydrantowej, wentylacji mechanicznej, elektrycznej, oświetlenia podstawowego i awaryjnego ewakuacyjnego oraz wykończenia pomieszczeń (malatury, częściowo okładziny ścienne oraz sufit podwieszony). Utworzone pomieszczenia to: laboratorium hodowli komórkowych, biologii molekularnej i genetyczne. Wymienione pomieszczenia mają łącznie funkcję dydaktyczno-laboratoryjną. Pomieszczenia zmodernizowano bez zmiany ich przeznaczenia. Adaptacja obiektu obejmowała 5 pomieszczeń trzeciego piętra o łącznej powierzchni wynoszącej 69,70 m2.
Zakres rzeczowy inwestycji:
Inwestycje zostały zrealizowane w latach 2021-2022.
Przedmiotem projektu jest kompleksowa poprawa poziomu dostępności i bezpieczeństwa działalności dydaktycznej poprzez:
Projekt zakłada wdrożenie innowacyjnej platformy, która dostarcza narzędzia umożliwiające tworzenie i aktualizowanie treści, tłumaczenie treści na język Braille, automatyczną transkrypcję treści tekstowych na komunikaty głosowe w czasie rzeczywistym, zaawansowane oprogramowanie do tłumaczenia treści na język migowy, integrację z innowacyjnymi urządzeniami IoT, które monitorują przemieszczania się osób w budynkach i odtwarzają komunikaty głosowe przedstawiające dodatkowe informacje na temat przestrzeni, budynków, spraw i zadań podmiotów w interakcji z osobami przemieszczającymi się w budynkach bez użycia urządzeń pośredniczących lub w interakcji z popularnymi urządzeniami typu telefon.
Projekt obejmuje produkcję tablic informacyjnych wyposażonych dodatkowo w QR kody i urządzenia RFID, a także tyflomapy i tablice multisensoryczne oraz urządzenia IoT dostarczające informacje i wspierające orientację w przestrzeni. Wykonany zostanie montaż elementów systemu, zapewnione zostanie utrzymanie oraz wsparcie. Wdrożenie systemów informacyjno-komunikacyjnych dopełnione rozwiązaniami wspierającymi przemieszczanie się na terenie nieruchomości i w przestrzeniach budynków nie tylko zaspokaja potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami, ale jest także użyteczne dla osób w pełni sprawnych, ułatwia orientację w przestrzeni, przemieszczanie się, a także dostarcza użyteczne informacje na temat przestrzeni, organizacji pracy i dostępności poszczególnych pomieszczeń, ekspertów i usług, poprawia komfort przebywania w przestrzeni małych, średnich i dużych budynków, ułatwia organizację ruchu, porządkuje ciągi komunikacyjne i zwiększa bezpieczeństwo przebywających w obiektach.
Zakup wyposażenia wraz z modernizacją i integracją systemów bezpieczeństwa zaplanowano na lata 2025r. – 2026r.
W ramach inwestycji utworzono sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów. Dodatkowo planowa jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez modernizację sal dydaktycznych, utworzenie stref studenta wraz z wyposażeniem:
Planowane jest również doposażenie wszystkich oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny – tablice multimedialne ok. 60'' na stojaku mobilnym (21 sztuk).
Etapy inwestycji:
Etap I – sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w 2023r.
Etap II - adaptacja nowych i modernizacja istniejących powierzchni na potrzeby dydaktyczne wraz z wyposażeniem, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
Etap III - doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
W ramach inwestycji doposażono 2 sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów i procesów dydaktycznych. Dodatkowo
planowa jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez następujące inwestycje:
Etapy inwestycji:
Etap I – sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w 2022r. - 2023r.
Etap II - adaptacja i modernizacja istniejących powierzchni na potrzeby dydaktyczne wraz z wyposażeniem, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
Etap III -doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
W ramach inwestycji doposażono 2 sale rozumowania klinicznego - zakupiono monitory interaktywne 2 szt na potrzeby kształcenia studentów i procesów dydaktycznych. Dodatkowo planowana jest rozbudowa jednostek dydaktycznych w szpitalu klinicznym poprzez następujące inwestycje:
Etapy inwestycji:
Etap I - sale rozumowania klinicznego, zrealizowane w okresie 2022r. – 2023r.
Etap II - doposażenie oddziałów w sprzęt wspomagający proces dydaktyczny, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
Etap III - utworzenie stref studenta, będą realizowane w okresie 2024r.-2026r.
W ramach niniejszego projektu planowane jest utworzenie dodatkowych stanowisk pracy studentów w istniejącym budynku Uniwersyteckiego Centrum Stomatologii (UCS).
Zakres planowanych zakupów obejmuje:
Zakres inwestycji obejmuje również refundację wydatków poniesionych na zakup aparatury stomatologicznej w tym m.in.: unitów stomatologicznych,, tomografu, kamer, fantomów, stołów protetycznych, piaskarki, mikrosilników.
Realizację inwestycji zaplanowano w okresie od kwietnia 2021 do marca 2026 r.
W ramach inwestycji zaplanowano zakup kompleksowego i zintegrowanego pakietu systemów informatycznych typu AMMS - Asseco Medical Management Solutions na
potrzeby kształcenia studentów z obsługi jednostek klinicznych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, tj. Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie, Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego nr 4 w Lublinie, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie oraz Uniwersyteckiego Centrum Stomatologii w oparciu o zanonimizowane dane pacjentów. W ramach projektu zaplanowano zakup wartości niematerialnych i prawnych w formie licencji bezterminowej, stworzenie serwerowni oraz wdrożenie systemu (bez kosztów jego utrzymania). Serwerownia, a tym samym miejsce instalacji przedmiotowego oprogramowania, będzie zlokalizowana w budynku Centrum Symulacji Medycznej.
Inwestycja ma na celu uruchomienie kształcenia wirtualnego - nowej usługi dedykowanej studentom z zakresu obsługi pacjentów w systemach funkcjonujących w placówkach ochrony zdrowia. W chwili obecnej w naszej bazie klinicznej (USK1, USK4, USZD i UCS) oprogramowanie obsługujące proces udzielania świadczeń zdrowotnych może być zintegrowane z nowymi salami rozumowania klinicznego. Dane pacjentów w obrębie jednej sieci szpitalnej (Kliniki i sale rozumowania klinicznego) zostaną zintegrowane, a dane pacjentów zostaną zanonimizowane na potrzeby procesu kształcenia. Studenci podczas zajęć klinicznych będą mogli w klinikach uczestniczyć w procesie realizacji efektów uczenia się z pacjentami, a następnie dzięki oprogramowaniu będą mieli dostęp w sposób zanonimizowany do systemu szpitalnego. Ułatwi to osiąganie efektów uczenia, bo studenci otrzymają w sposób szkoleniowy możliwość analizy danych oraz przygotowanie próbnej dokumentacji.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2026r.
Zakup licencji na oprogramowanie typu AMMS do kształcenia wirtualnego zaplanowano na lata 2025r.-2026r. Serwerownia, a tym samym miejsce instalacji przedmiotowego oprogramowania, będzie zlokalizowana w budynku Centrum Symulacji Medycznej.
W ramach inwestycji zaplanowano modernizację Biblioteki Głównej UML poprzez udostępnianie zbiorów (w tym w formie samoobsługowej) obejmujący następujący zakres prac:
Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji obejmuje następujący zakres prac:
Prace remontowo-budowlane, niewymagające pozwolenia na budowę:
Etapy inwestycji:
Etap I - Dokumentacja projektowa, zrealizowane w 2023r.
Etap II - Realizacja robót budowlano - montażowych w Bibliotece Głównej, realizacja 2024r. – 2026r.
Etap III – Wyposażenie, realizacja 2024r. – 2026r.
Etap IV - Nadzory inwestorskie i inne koszty, realizacja 2024r. – 2026r
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku Domu Studenta nr 2 Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowanie do obecnie obowiązujących przepisów. Modernizacja będzie polegała na zmianie segmentów 8 osobowych składających się z 4 pokoi dwuosobowych na segmenty 3 osobowe składające się z pokoju jedno i dwuosobowego poprzez zmianę układu ścian działowych. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż w miejscu istniejącej klatki schodowej windy oraz rozbudowę budynku o dwie boczne klatki schodowe zapewniające dostęp do wszystkich kondygnacji użytkowych oraz dostosowanie do przepisów pożarowych. Każdy segment składający się z dwóch pokoi (jednoosobowy i dwuosobowy) będzie miał niezależne wejście z komunikacji ogólnej, własny węzeł sanitarny składający się z dwóch oddzielnych pomieszczeń: WC z umywalką oraz łazienka z prysznicem i umywalką. W każdym pokoju przewidziana jest mała podblatowa lodówka. W każdym segmencie w przedpokoju oprócz miejsca na wieszak na ubrania będzie się znajdował mini aneks kuchenny składający się z szafek dolnych ze zlewozmywakiem, oraz szafek górnych. Nad blatem będą gniazdka elektrycznymi gdzie będzie można podłączyć np. czajnik elektryczny, mikrofalówkę. Taki układ pomieszczeń oraz wyposażenie zwiększy reżim sanitarny oraz w przypadku kolejnych fal pandemii pozwoli stworzyć całkowicie niezależne segmenty mieszkalne. Po wykonaniu przebudowy zostanie spełniona podstawowa zasada reżimu sanitarnego jaką jest zwiększenie dystansu między ludźmi. Segmenty mieszkalne 8-osobowe staną się 3-osobowymi co zmniejszy ilość studentów zarówno w segmentach mieszkalnych, na poszczególnych piętrach jak i w całym akademiku. Dodatkowo na każdej kondygnacji będzie zlokalizowana duża ogólnodostępna kuchnia z jadalniami oraz pralnia. Na parterze będzie się znajdowała dodatkowo, oprócz segmentów mieszkalnych, świetlica, pomieszczenie pracy grupowej oraz sala cichej nauki. Budynek posiada 5 kondygnacji nadziemnych i 1 podziemną. Na piętrach powtarzalnych zlokalizowane są pokoje mieszkalne z łazienkami oraz wspólna kuchnia i pralnia, na parterze pomieszczenia ogólnodostępne, administracyjne. Na kondygnacji podziemnej zlokalizowane są pomieszczenia techniczne i magazynowe. Obecnie układ mieszkalny składa się z czterech pokoi dwuosobowych, aneksu kuchennego, WC oraz prysznica. Budynek objęty opracowaniem posiada obecnie 237 miejsca noclegowe. Po przebudowie ilość miejsc noclegowych będzie wynosiła 174 w segmentach dla maksymalnie 3 osób w własnym węzłem sanitarnym i mini aneksem kuchennym.
Przedmiotowy budynek zostanie w pełni dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest zapewnione z poziomu parteru. Przed wejściem głównym zostanie umieszczony przycisk otwierający automatycznie drzwi wejściowe (zewnętrzne oraz do wiatrołapu) oraz domofon umożliwiający komunikację z osobą pracującą na recepcji. Budynek po przebudowie będzie miał zapewniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z warunkami technicznymi. W tym zakresie na drogach komunikacji poziomej ogólnej przewidziano odpowiednio szerokie drzwi i przejścia. Projektowany dźwig osobowy zapewni bezkolizyjny dostęp do wszystkich kondygnacji budynku z wyjątkiem piwnicy. W piwnicy nie ma pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi (ani czasowy ani stały), znajdują się tam wyłącznie pomieszczenia techniczne i magazynowe.
Pokój dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowany zostanie na parterze z łazienką i aneksem kuchennym oraz wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Budynek zostanie wyposażony w tabliczki z napisami w języku Braille’a, w miejscach komunikacji ogólnej wykonane zostaną ścieżki dla osób niedowidzących w postaci zastosowania materiału kontrastującego przy brzegach ścian, na schodach projektowane jest kolorystyczne oznaczenie ostrzegawcze jak również wyróżnienie faktur, szklane drzwi i ściany z dwoma pasami kontrastowymi, winda „mówiąca” informująca o piętrze, na którym znajduje się osoba.
Zakres robót obejmie:
Etapy inwestycji:
Etap I - Program Funkcjonalno-użytkowy, zrealizowany w 2021r.
Etap II - Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz nadzorem autorskim, zrealizowany w 2021r.
Etap III - Przebudowa sieci wraz z wykonaniem projektu, zrealizowany w 2022r.
Etap IV - Przebudowa istniejącego węzła cieplnego, zrealizowany w 2023r.
Etap V - Realizacja robót budowlano – montażowych, zrealizowany w 2024r.-2026r.
Etap VI -Wyposażenie obiektu, zrealizowany w 2025r.-2026r.
Etap VII - Nadzory inwestorskie i inne koszty, zrealizowany w 2024r.-2026r.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku Domu Studenta nr 4 Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w ramach podniesienia standardu w pokojach mieszkalnych i dostosowanie do obecnie obowiązujących przepisów. Modernizacja będzie polegała na zmianie segmentów 8 osobowych składających się z 4 pokoi dwuosobowych na segmenty 3 osobowe składające się z pokoju jedno i dwuosobowego poprzez zmianę układu ścian działowych. Zakres prac w głównej mierze będzie obejmował przebudowę wszystkich pokoi na jedno i dwuosobowe poprzez zmianę układu ścian działowych, dostosowanie obiektu dla osób z niepełnosprawnościami poprzez między innymi montaż windy oraz wykonanie pochyli przed głównym wejściem do akademika oraz dostosowanie do przepisów pożarowych. Każdy segment składający się z dwóch pokoi (jednoosobowy i dwuosobowy) będzie miał niezależne wejście z komunikacji ogólnej, własny węzeł sanitarny składający się z dwóch oddzielnych pomieszczeń: WC z umywalką oraz łazienka z prysznicem i umywalką. W każdym pokoju przewidziana jest mała podblatowa lodówka. W każdym segmencie w przedpokoju oprócz miejsca na wieszak na ubrania będzie się znajdował mini aneks kuchenny składający się z szafek dolnych ze zlewozmywakiem, oraz szafek górnych. Nad blatem będą gniazdka elektrycznymi gdzie będzie można podłączyć np. czajnik elektryczny, mikrofalówkę. Taki układ pomieszczeń oraz wyposażenie zwiększy reżim sanitarny oraz w przypadku kolejnych fal pandemii pozwoli stworzyć całkowicie niezależne segmenty mieszkalne. Dodatkowo na każdej kondygnacji będzie zlokalizowana duża ogólnodostępna kuchnie z jadalniami oraz pralnia. Na parterze będzie się znajdowała dodatkowo, oprócz segmentów mieszkalnych, świetlica, pomieszczenie pracy grupowej oraz sala cichej nauki.
Przedmiotowy budynek posiada 5 kondygnacji nadziemnych oraz 2 podziemne. Na piętrach powtarzalnych zlokalizowane są pokoje mieszkalne z łazienkami oraz wspólna kuchnia i pralnia, na parterze pomieszczenia ogólnodostępne, administracyjne. Na kondygnacji podziemnej zlokalizowane są pomieszczenia techniczne i magazynowe. Obecnie układ mieszkalny składa się z czterech pokoi dwuosobowych, aneksu kuchennego, WC oraz prysznica. Budynek objęty opracowaniem posiada obecnie 272 miejsca noclegowe. Po przebudowie ilość miejsc noclegowych będzie wynosiła 221 w segmentach dla maksymalnie 3 osób w własnym węzłem sanitarnym i mini aneksem kuchennym.
Przedmiotowy budynek zostanie w pełni dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku na poziomie parteru zostanie zapewnione poprzez projektowaną pochylnię. Przed wejściem głównym zostanie umieszczony przycisk otwierający automatycznie drzwi wejściowe (zewnętrzne oraz do wiatrołapu) oraz domofon umożliwiający komunikację z osobą pracującą na recepcji. Budynek po przebudowie będzie miał zapewniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z warunkami technicznymi. W tym zakresie na drogach komunikacji poziomej ogólnej przewidziano odpowiednio szerokie drzwi i przejścia. Projektowany dźwig osobowy zapewni bezkolizyjny dostęp do wszystkich kondygnacji budy
pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi (ani czasowy ani stały), znajdują się tam wyłącznie pomieszczenia techniczne i magazynowe.
Pokój dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowany zostanie na parterze z łazienką i aneksem kuchennym oraz wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Budynek zostanie wyposażony w tabliczki z napisami w języku Braille’a, w miejscach komunikacji ogólnej wykonane zostaną ścieżki dla osób niedowidzących w postaci zastosowania materiału kontrastującego przy brzegach ścian, na schodach projektowane jest kolorystyczne oznaczenie ostrzegawcze jak również wyróżnienie faktur, szklane drzwi i ściany z dwoma pasami kontrastowymi, winda „mówiąca” informująca o piętrze, na którym znajduje się osoba.
Zakres robót w obu budynkach obejmie:
Etapy inwestycji:
Etap I - Program Funkcjonalno-użytkowy, zrealizowany w 2021r.
Etap II - Dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz nadzorem autorskim, zrealizowany w 2021r.
Etap III - Przebudowa sieci wraz z wykonaniem projektu, zrealizowany w 2022r.
Etap IV - Przebudowa istniejącego węzła cieplnego, zrealizowany w 2023r.
Etap V - Realizacja robót budowlano – montażowych, zrealizowany w 2024r.-2026r.
Etap VI -Wyposażenie obiektu, zrealizowany w 2025r.-2026r.
Etap VII - Nadzory inwestorskie i inne koszty, zrealizowany w 2024r.-2026r.